ODMĚNA

Odměna advokáta je zpravidla sjednána na základě dohody advokáta s klientem, tak, aby plně respektovala typ jednotlivého případu, tzv. smluvní odměna. Smluvní odměnu ve své praxi upřednostňuji, neboť umožňuje nejlépe vystihnout specifika každého případu, zejména jeho časovou náročnost a právní složitost.

Není-li sjednána odměna smluvní, je výše odměny určována dle příslušných ustanovení vyhlášky Ministerstva spravedlnosti č. 177/1996 Sb., o odměnách advokátů a náhradách advokátů za poskytování právních služeb (advokátní tarif); jedná se tedy o tzv. mimosmluvní odměnu. Výše této odměny je určena podle počtu úkonů a podle sazby, kterou advokátní tarif za poskytnuté úkony právní služby stanoví.

Vedle odměny advokáta klientovi účtuji i výdaje nezbytně spojené s poskytováním právních služeb. Jedná se zejména o tzv. hotové výdaje: soudní a jiné poplatky, cestovní výdaje, poštovné, náklady na vypracování znaleckých posudků a odborných vyjádření, překladů, náklady na opisy a fotokopie.

Mimosoudní řešení sporů

Dovoluji si Vás informovat, že klient, pokud je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování právních služeb. Spotřebitelem je fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Subjektem, který je pověřen mimosoudním řešením spotřebitelských sporů pro oblast sporů mezi advokátem a spotřebitelem ze smluv o poskytování právních služeb, je Česká advokátní komora. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.cak.cz. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s advokátem vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u advokáta poprvé.